VORES FÆLLES RABATAFTALE

Elforbundet.dk afholdte i november 2018 en ny forhandlingsrunde, hvor vi indbød elselskaberne til at komme med bud.

Invitation blev sendt til følgende:

Blue Energy, Bornholms Energi, EWII, Elektron, Energi Fyn, Energi Viborg, Eniig, Frederikshavn Elhandel, GasEl, GUL STRØM, Helsingør Elhandel, Jysk Energi, MES, Midtjysk Elhandel, Modstrøm, Natur-Energi, NEF, NRGI, Nibe Elsalg, RAH Elhandel, Samstrøm, SEF, SK Energi, Syd Energi, Thy-Mors Energi, Verdo, Vestforsyning-SinusEl, Vindstød, Ø-Strøm

Se invitationen til til budrunden her

Vi ønskede bud på en el-aftale med følgende specifikationer

El til fastpris i 6 måneder uden abonnement (naturligvis tillagt skatter, afgifter og nettoydelse men uden tillæg til disse).

Efter de 6 måneder skal medlemmerne overgå til en variabel aftale, hvor der på kWh-prisen er et tillæg til kostprisen (Nordpool spot) men ingen abonnement.

Binding er ikke tilladt – heller ikke i fastprisperioden. Gratis oprettelse

Rabataftalen

Billigste elselskab har for den rå elpris stillet med en fastpris på 28,25 øre/kWh (22,6 øre ekskl. moms) og 0 kr. i månedligt abonnement.

Efter fastprisperioden:

Efter udløb af fastprisperioden fortsætter et variabelt produkt med el til kostpris +5 øre og 0 kr. i månedligt abonnement - normalpris 348 kr. årligt, såfremt man ikke vælger andet.

Et tilbagefaldsprodukt med lavt pristillæg sikrer gode vilkår, såfremt du ikke vælger/ønsker at deltage i en ny forhandling efter endt fastprisperiode. Du kan tilmelde dig nye forhandlingsrunder, så ofte du vil, også selvom du aktuelt er på et fastprisprodukt via vores fælles rabataftale, idet vi ikke tillader binding.

Et bidrag til elselskabet på 5 øre pr. kWh inkl. moms. Ifølge Energitilsynets prisundersøgelse for 2017, var det gennemsnitlige bidrag til elselskaber på 8-10 øre pr. kWh ekskl. moms. (side 21 i prisundersøgelsen). Altså en besparelse på mere 50-60 pct. på elselskabernes pristillæg, når vi sammenligner med senest kendte gennemsnitspristillæg.

Strømmen der købes er certificeret 100 pct. klimavenlig. Vær dog opmærksom på, at den el der leveres er blandet i elnettet, da elselskaberne ikke trækker deres egne kabler.

Udpluk af aktuelle basispriser - 2. november 2018 - Kilde: Elpris.dk

BornholmsEnergi i øst - 60 øre/kWh - 12,5 kr. i abonnement pr. måned

GulStrøm Indkøbspris i vest - 46,41 øre/kWh - 39 kr. i abonnement pr. måned

NaturEnergi Prisgaranti i vest - 50,18 øre/kWh - 12,5 kr. i abonnement pr. måned