"Vores 23.000 medlemmer får rabat på deres el - det kan du også få"

Elpriser

Elprisen i Danmark består af flere dele. Den ene del udenfor fri konkurrence omhandler afgifter til staten samt transporten. Denne del af din elpris er forskellig og afhængig af, hvilket område du bor i. Derudover er der udgiften til den rene elpris, og det er her, hvor markedet er liberaliseret, og vi sammen kan presse elselskaberne til en bedre elpris.

Elpriser kan være svære at gennemskue. De skifter fra tid til anden, og det kan være svært regne ud, hvad du skal kigge efter, når du skal vælge elselskab. Overvejer du at skifte elselskab for at opnå lavere elpriser, og ved du ikke, hvilket elselskab du skal vælge, så kan du for eksempel vælge at melde dig ind i Elforbundet.dk, hvor forbrugere i tusindvis sammen presser prisen på el. Det sker ved forhandling, hvor medlemmernes samlede købekraft presser elselskaberne til lavere elpriser.

Det er gratis og uforpligtende at være medlem af Elforbundet.dk, og du behøver ikke at benytte dig af de tilbud på elpriser, som Elforbundet.dk forhandler hjem.

Hvis du tilmelder dig Elforbundet.dk, og vælger at benytte dig af et tilbud med forhandlede elpriser, så sørger Elforbundet.dk for alt det praktiske med skifte af selskab og opsigelse af gammel aftale. Overflytningen sker uden risiko for at få strømmen afbrydes.