Elpriser Århus / Elpriser Aarhus

Søger du efter elpriser Århus, kan du danne dig et overblik via dine årsopgørelser på el. Her kan du se udviklingen i både priser, afgifter og transport. Du vil her finde ud af, at elpriserne i Århus såvel som i resten af Danmark er forholdsvis høje. Faktisk skete der i løbet af 1995 og frem til 2009 en gennemsnitlig stigning på 42 % på den samlede elpris i Århus og resten af landet. Denne stigning i elpriser i Århus og resten af Danmark er sket til trods for liberaliseringen af elmarkedet, som ellers havde til hensigt at skabe mere konkurrence på markedet, hvilket skulle føre til lavere elpriser i Århus og de øvrige dele af landet.

Er du bosat i Aarhus og på udkig efter lavere elpriser, så er EL-Forbundet.dk måske noget for dig. EL-Forbundet.dk er en sammenslutning af danske el-kunder, som samlet har en væsentlig købekraft og dermed en bedre mulighed for at presse elselskaberne til lavere elpriser i Aarhus og resten af Danmark.

Elpriserne kan være svære at gennemskue. Hvis du bor i Aarhus, betaler du blandt andet til el-nettet i Aarhus, uanset hvem du ellers køber din el fra. Der er endvidere afgifter og momsen, som bliver betalt til staten, hertil den rene elpris som tilfalder elselskabet.

Vil du have indflydelse på Aarhus’ elpriser, kan du blive gratis medlem af EL-Forbundet.dk. Du kan læse mere om elpriser Aarhus og EL-Forbundet.dk ved brug af menuen øverst på siden.

Vil du vide mere om elpriser Århus og EL-Forbundet.dk, så klik i menuen ovenfor.