"Vores 23.000 medlemmer får rabat på deres el - det kan du også få"

Elpriser København / Elpriser Kbh.

De samlede elpriser i København er ligesom i resten af Danmark steget gevaldigt over det seneste årti. Det til trods for liberaliseringen af elmarkedet, som ellers havde til formål at skabe mere konkurrence, og føre til lavere elpriser i København og resten af Danmark. Er du i gang med at undersøge elpriser i Kbh., har du måske også fundet ud af, at elregningen er vokset signifikant over de seneste 10 år. Elpriser i Kbh. er blandt landets absolut højeste, både hvad angår elpris i og udenfor fri konkurrence.

Elpriserne skifter løbende, men er sammensat af flere forskellige dele. Elpriser i kbh. består bl.a. af afgifter til staten, transport samt den rene elpris i fri konkurrence. Din samlede elpris i kbh. afhænger af, hvilken elaftale du har.

Konkurrencen på elmarkedet i dag er desværre stadig lille, da danskerne kun i ringe grad benytter sig af muligheden for at 'shoppe' rundt, når det kommer til deres elforbrug. Det har medført, at de samlede elpriser i København og resten af landet synes høje.

Af den grund er Elforbundet.dk blevet stiftet med henblik på at skabe mere konkurrence på elmarkedet, så elpriserne i København og det øvrige Danmark kan blive presset til det yderste.

Er du interesseret i at spare penge på el, og vil du have indflydelse på elpriserne i København, så kan du gratis tilmelde dig Elforbundet.dk.