Klimavenlig el

Den strøm som kommer ud af din stikkontakt, er den samme uanset hvilket elselskab du benytter. Skifter du til klimavenlig el, vil det fortsat være den samme strøm, som du modtager, men selve produktionsformen vil være en helt anden. Ved valg af klimavenlig el øger du efterspøgslen for bæredygtig energi, og er med til at fremme produktionen.

De danske elselskaber er forpligtede til at omlægge dele af deres produktion til klimavenlig el, og det er derfor ikke længere givet, at vi som forbrugere skal betale ekstra for strømmen, blot fordi den er klimavenlig.

Vil du have billig klimavenlig strøm, da kan du slutte op om EL-Forbundet.dk. Her presser vi løbende prisen på el, og elselskaberne har typisk et klimavenligt tillægsprodukt, som det er muligt at vælge til, såfremt strømmen ikke i forvejen er klimavenlig.