LEF A/S (Langelands Elforsyning)

LEF NET A/S blev oprettet i 2000 som følge den nye lovgivning, der indebar liberaliseringen af el-markedet. LEF NET står for driften, og har ejerskab over el-nettet på Langeland. På grund af monopolstatus på dette område, reguleres indtægter gennem nettariff og andre udgifter, som bestemmes af myndighederne.

Er du bosat på Langeland, er det med al sandsynlighed LEF (Langeland Elforsyning), der forsyner dig med elektricitet i din husstand eller din virksomhed. Langeland Elforsyning har siden 2003 samarbejdet med kunstnere på øen, hvilket har resulteret i et helt specielt kunstprojekt ”De langelandske Kunsttårne”, som i forbindelse med 100 års jubilæet for Langelands Elforsyning blev udvidet til 12 tårne. Det betød, at udstillingen kunne prale med at være Danmarks længste kunstudstilling.

Alle på Langeland kan gratis tilmelde sig EL-Forbundet.dk og få billig strøm.