"Vores 23.000 medlemmer får rabat på deres el - det kan du også få"

Østkraft Forsyning A/S - Bornholms Energi

Østkraft på Bornholm blev stiftet i marts 1971. Det blev dannet som et kommunalt andelsselskab med de daværende fem bornholmske kommuner som andelshavere. Som følge af vedtagelsen af elforsyningsloven i 1999 blev andelsselskabet i 2000 omdannet til ØSTKRAFT Net & Transmission A.m.b.a. og fik tilmed to datterselskaber – ØSTKRAFT produktion A/S samt ØSTKRAFT Forsyningspligt A/S.

Bornholms kommuner er sidenhen blevet samlet til én storkommune, hvilket til dels er begrundelsen for endnu en navne- samt selskabsforandring i 2003. I 2009 skete der yderligere ændringer, så virksomheden endvidere er inddelt i en kommerciel virksomhed under navnene ØSTKRAFT EnergiService A/S og ØSTKRAFT Entreprise A/S samt en ’Holding’ virksomhed, som i dag ejer 100 % af datterselskaberne, og i den forbindelse udfører administrative opgaver for disse selskaber.

Koncernen består desuden af BIOKRAFT A/S, som har opført et biogasanlæg på Bornholm, hvor der produceres el ved brug af gylle. Restproduktet leveres tilbage til landmændene, som benytter det som gødning. Hele produktionsvirksomheden er i øvrigt fokuseret på bæredygtig produktion af el, og de kan blandt andet prale med, at 75 % den strøm de producerer, og 45 % af den strøm der forbruges på Bornholm, kommer fra vedvarende kilder såsom sol, vind og biomasse.

Er du el-kunde hos Østkraft, så kan du også frit vælge en billig el-leverandør. På EL-Forbundet.dk presser vi sammen priserne på el. Det er gratis og uforpligtende at være med.

Elforbundet.dk må registrere og behandle mine kontaktoplysninger, samt overføre disse til det elselskab, der vil fremsende et uforpligtende tilbud. Jeg er oplyst om, at jeg altid kan tilbagekalde mit samtykke. Foruden et el-tilbud sendes 1-4 mails/md. om andre besparelser - således kan Elforbundet.dk være gratis for alle. Disse kan afmeldes via link i første mail.

1. Udfyld formularen