VORES FÆLLES RABATAFTALE 2018

Elforbundet.dk afholdte i januar 2018 en ny forhandlingsrunde, hvor vi indbød elselskaberne til at komme med bud.

Invitation blev sendt til følgende:

AURA, Blue Energy, Bornholms Energi, EWII, Elektron, Energi Fyn, Energi Viborg, Eniig, Frederikshavn Elhandel, GNPower, GUL STRØM, Helsingør Elhandel, Jysk Energi, MES, Midtjysk Elhandel, Modstrøm, Natur-Energi, NRGI, NettoPower, Nibe Elsalg, OK, RAH Elhandel, SEAS-NVE, SK Energi, Syd Energi, Thy-Mors Energi, Verdo, Vindstød, Ørsted

Se invitationen til til budrunden her

Vi ønskede bud på en el-aftale med følgende specifikationer

El til fastpris i 6 måneder (naturligvis tillagt skatter, afgifter og nettoydelse men uden tillæg til disse).

Efter de 6 måneder skal medlemmerne overgå til en variabel aftale, hvor der på kWh-prisen er et tillæg til kostprisen (Nordpool spot) og/eller et månedligt abonnement.

Binding er ikke tilladt – heller ikke i fastprisperioden.

Rabataftalen

Ingen bindingsperiode - Gratis oprettelse.

De første 6 måneder:

Billigste elselskab har for den rå elpris stillet med en fastpris på 18,75 øre/kWh (15 øre ekskl. moms) og 0 kr. i månedligt abonnement.

Denne pris ser umiddelbart ud til at være mindst 35-40% under markedsprisen for det kommende halve år, når vi ser på forward-priserne på elmarkedet, og når vi skeler til, at elselskabet ikke opkræver abonnement.

Efter de første 6 måneder:

Efter udløb af fastprisperioden fortsætter et variabelt produkt med el til kostpris og kun 19 kr. i månedligt abonnement, såfremt du ikke ønsker at deltage i en ny forhandlingsrunde.

Et tilbagefaldsprodukt med lavt pristillæg sikrer dig gode vilkår, såfremt du ikke vælger/ønsker at deltage i en ny forhandling efter endt fastprisperiode. Du kan tilmelde dig nye forhandlingsrunder, så ofte du vil, også selvom du aktuelt er på et fastprisprodukt via vores fælles rabataftale, idet vi ikke tillader binding.

19 kr. pr. måned svarer for 4.000 kWh til et bidrag til elselskabet på 5,7 øre pr. kWh. Ifølge Energitilsynets prisundersøgelse for 2016, var det gennemsnitlige bidrag til elselskaber på 7,875 øre pr. kWh. (side 8 i prisundersøgelsen). Altså en besparelse på mere end 25 pct. på elselskabernes pristillæg, når vi sammenligner med senest kendte gennemsnitspristillæg.

Strømmen der købes er certificeret 100 pct. klimavenlig. Vær dog opmærksom på, at den el der leveres er blandet i elnettet, da elselskaberne ikke trækker deres egne kabler.

Udpluk af aktuelle basispriser - 22. januar 2018 - Kilde: Elpris.dk

BornholmsEnergi i øst - 42,65 øre/kWh - 12,5 kr. i abonnement pr. måned