Vestforsyningen A/S

Vestforsyningen A/S er et multiforsyningsselskab beliggende i Holstebro. Vestforsyningen står bl.a. for levering af elektricitet til Holstebro og omegn samt for forsyning af andre typer ressourcer og services. Vestforsyningen er målrettet indenfor bæredygtige og miljørigtige løsninger på eksempelvis produktion af strøm. De har i den forbindelse flere udviklingsprojekter i gang.

Blandt Vestforsyningens projekter kan nævnes Maabjerg Bioenergy, som er et af verdens største biogasanlæg beliggende mellem Holstebro og Struer. På biogasanlægget benyttes biomasse af forskellig art til at producere strøm ved afbrænding af restprodukter – målet er at skabe el nok til forbruget i 25.000 husstande. Den samlede reduktion af CO2 forventes at være omkring 430.000 tons. Nyligt har Vestforsyningen indført brintbiler, der som navnet antyder, kører på brint, som omdannes til strøm i bilerne.

Vestforsyning Net A/S er den afdeling, der tager sig af vedligeholdelse og udbygning af elnettet i og omkring Struer og Holstebro. Altså et område inden for strømforsyning, hvor der endnu ikke er konkurrence, men i stedet er underlagt offentlig regulering. Prisen på el er derimod fleksibel, og det er her, EL-Forbundet.dk arbejder for at få en god pris.

Vil du også have billig el, kan du tilmelde dig her på siden. Det er gratis og uforpligtende at være med.