"Vores 23.000 medlemmer får rabat på deres el - det kan du også få"

Vordingborg Elnet

På det sydlige Sjælland kan du finde Vordingborg Forsyning og herunder deres datterselskab Elnet A/S. Vordingborg Elnet leverede jævnstrøm for første gang den 19. august 1911, hvilket dengang blev produceret ved brug af dieselmotorer.

Meget er sket siden. I 1956 blev den sidste jævnstrømsforbruger afbrudt til fordel for vekselstrømmen, som kunne transporteres på meget større afstande uden at miste spænding. Strømmen produceres desuden ved mere bæredygtige metoder i dag. Vordingborg Forsyning har i 2012 opkøbt Masnedø Kraftvarmeværk, hvor produktionen af el og varme udelukkende baseres på biobrændsler såsom halm og flis.

Vordingborg Elnet leverer desuden strøm til al gadebelysning i by og omegn samt helt ned til og med Møn. Vordingborg Elnet var den første by i Danmark, som overgik helt til elektrisk gadebelysning, hvor deres 103 gaslamper blev udskiftet – en proces der foregik løbende fra 1914.

Som forsyningsmodtager i Vordingborg Elnet kan du gratis og uforpligtende deltage på Elforbundet.dk. Her samler forbrugere sig og presser prisen på el.