"Vores 23.000 medlemmer får rabat på deres el - det kan du også få"

Hvordan får jeg rabat på elafgiften?

Hvis du er blandt de hundredtusindvis af danskere som i dag benytter en varmepumpe, el-radiatorer eller jordvarme, så kan du få reduktion i din elafgift. Selvom du vil kunne få reduktionen, er det ikke sikkert at du får den i dag, hvorfor det er en god idé at tjekke det offentlige BBR-register via www.ois.dk om din boligs opvarmningsform står registreret korrekt.

Tidligere var det meget brugt med oliefyr, mens de i dag i stor stil skiftes ud med varmepumper. I den forbindelse er det dit eget ansvar at sikre, at du får ændret din boligs status i BBR til el-opvarmning. Står din opvarmningsform ikke korrekt i BBR, så kan du som udgangspunkt ikke få reduktionen straks, men det er heldigvis hurtigt at få lavet om. Du kan anmode dit nuværende elselskab om en blanket til registrering af elvarme.

Hvis du allerede i dag på din elregning får reduktion i elafgiften for forbrug udover 4.000 kWh, så fortsætter denne automatisk uanset valg af elselskab.