"Vores 23.000 medlemmer får rabat på deres el - det kan du også få"

Hvordan får jeg rabat på elafgiften?

Hvis du er blandt de hundredtusindvis af danskere som i dag benytter en varmepumpe, el-radiatorer eller jordvarme, så kan du få reduktion i din elafgift. Selvom du vil kunne få reduktionen, er det ikke sikkert at du får den i dag, hvorfor det er en god idé at tjekke det offentlige BBR-register via www.ois.dk om din boligs opvarmningsform står registreret korrekt.

Tidligere var det meget brugt med oliefyr, mens de i dag i stor stil skiftes ud med varmepumper. I den forbindelse er det dit eget ansvar at sikre, at du får ændret din boligs status i BBR til el-opvarmning. Står din opvarmningsform ikke korrekt i BBR, så kan du som udgangspunkt ikke få reduktionen straks, men det er heldigvis hurtigt at få lavet om.

Du kan anmode dit nuværende elselskab om en blanket til registrering af elvarme – denne skal du selv udfylde, men ofte kan elselskaberne hjælpe, hvis du er i tvivl om noget. Den udfyldte blanket sendes efterfølgende til din kommune. Din kommune vil sende registreringsskemaet tilbage i godkendt stand, hvorefter du sender det til dit elselskab, som herefter afregner med reduceret elafgift.

Hvis du allerede i dag på din elregning får reduktion i elafgiften for forbrug udover 4.000 kWh, så fortsætter denne automatisk uanset valg af elselskab.