VORES FÆLLES RABATAFTALE

Elforbundet.dk afholdte i maj 2019 en ny forhandlingsrunde, hvor vi indbød elselskaberne til at komme med bud.

Invitation blev sendt til følgende:

Blue Energy, Bornholms Energi, EWII, Elektron, Energi Fyn, Energi Viborg, Eniig, Frederikshavn Elhandel, GasEl, GUL STRØM, Helsingør Elhandel, GNP Energi, Jysk Energi, MES, Midtjysk Elhandel, Modstrøm, Natur-Energi, NEF, NRGI, RAH, Samstrøm, Seas-NVE, SEF, SK Energi, Syd Energi, ThyMors Energi, Verdo, Vestforsyning-SinusEl, Vindstød, Ø-Strøm, Ørsted

Se invitationen til til budrunden her

Vi ønskede bud på en el-aftale med følgende specifikationer

El til fastpris i 6 måneder uden abonnement (naturligvis tillagt skatter, afgifter og nettoydelse men uden tillæg til disse).

Efter de 6 måneder skal medlemmerne overgå til en variabel aftale, hvor der på kWh-prisen er et tillæg til kostprisen (Nordpool spot) og 0 kr. i abonnement.

Binding er ikke tilladt – heller ikke i fastprisperioden. Gratis oprettelse

Rabataftalen

Billigste elselskab har for den rå elpris stillet med en fast pris på 18,75 øre/kWh (15 øre ekskl. moms) og 0 kr. i månedligt abonnement.

Efter fastprisperioden:

Efter udløb af fastprisperioden fortsætter et variabelt produkt, såfremt man ikke vælger andet, med el til kostpris og et reduceret pristillæg på +5 øre/kWh og 0 kr. i månedligt abonnement - normalpris 348 kr. årligt.

Et tilbagefaldsprodukt med lavt pristillæg sikrer gode vilkår, såfremt man ikke vælger/ønsker at deltage i en ny forhandling efter endt fastprisperiode. Du kan tilmelde dig nye forhandlingsrunder, så ofte du vil, også selvom du aktuelt er på et fastprisprodukt via vores fælles rabataftale, idet vi ikke tillader binding.

Ifølge Energitilsynets prisundersøgelse for 2017, var det gennemsnitlige bidrag til elselskaber på 8-10 øre pr. kWh ekskl. moms. (side 21 i prisundersøgelsen). Altså en besparelse på mere 50-60 pct. på elselskabernes pristillæg, når vi sammenligner med senest kendte gennemsnitspristillæg.

Strømmen der købes er certificeret 100 pct. klimavenlig. Vær dog opmærksom på, at den el der leveres er blandet i elnettet, da elselskaberne ikke trækker deres egne kabler.